vrijdag 10 juli 2015

Cactus














Vorige week haakte ik dit schattige cactusje.
Die week ervoor heb ik de laatste staande echte plant uit onze vensterbank verwijderd, helaas niet meer in leven.
Dit keer werd het dus een duurzaam plantje ;-)

Vanmiddag kwamen een aantal eigenschappen van een cactus in me op. 
  • mooie kleuren groen
  • schitterende bloemen op de cactus
  • stekelig en harig 
  • ze kunnen lang zonder water
  • ze hebben aarde en licht nodig
Het idee schoot door m'n hoofd dat zo'n mooie cactus met die diverse eigenschappen eigenlijk een metaforisch kinderverhaaltje verdient. 
Je weet wel. Zo'n mooi klein verhaaltje met een moraal...







Wie weet ooit....Nu ga ik aan een nieuw haak cactusje beginnen, want 1 is ook zo alleen. Voor wie interesse heeft: Hier vind je de patronen. 

Voor nu wens ik je een fijne week.





Johanneke_is_vrij

Geen opmerkingen: